Úvod→Odbornosti→Pneumologie

Pneumologie

Pneumologická ambulance je vybavena špičkovými odborníky a odpovídající technikou a v případě závažného onemocnění je zajištěna návaznost péče na pražské pneumologické kliniky. Současně jsme schopni zhodnotit i jiné interní onemocnění a v návaznosti na naše internisty a kardiology se o pacienty postarat.

Plicní ambulance je vybavena k vyšetření:
- poruchy dýchání (spirometrie, bodypletysmografie), včetně monitorace dynamiky změn
- hladiny vydechovaného oxidu dusíku pro stanovení plicního zánětu
- saturace kyslíku v periferní krvi
- plicní difuse – zhodnocení přestupu dechových plynů (kyslíku a CO2) mezi plicním sklípkem a krví

Dále zajišťujeme:

• laboratorní screening (hematologie, biochemie, imunologie, alergologie) včetně stanovení markerů speciálních plicních onemocnění (deficit alfa-1-antitrypsinu)
  • screeningové monitorace syndromu spánkové apnoe, které je vhodné pro nemocné s poruchami spánku, metabolickým syndromem, chronickou únavou, depresivním syndromem, hůře korigovatelnou hypertensí, diabetem či poruchami srdečního rytmu, a zejména pak pro řidiče trpící obezitou či chrápání a řidiče z povolání. Screeningová monitorace probíhá v domácím prostředí, pacient má monitorovací soupravu zapůjčenou domů. Dle výsledku poté pacienta směřujeme do polysomnografické laboratoře, nebo je chrápání vyhodnoceno jako nerizikové.
  • Peptest – první neinvazivní test na refluxní chorobu. Peptest je celosvětovou novinkou v neinvazivním testování refluxu. Je to přesný, bezbolestný a poměrně levný test slin, který spolehlivě prokáže refluxní chorobu. Test je určen pro všechny bez rozdílu věku, které trápí dlouhodobé potíže, jako je zahlenění, chrapot, pocit cizího tělesa v krku, záchvatovitý kašel, nebo nadměrná eroze zubní skloviny.
  • Aplikace vitamínu C, které je vhodné užívat zejména v době vyčerpání organismu, nadměrnému stresu, v předjarním období či po vleklých zánětech, operacích a po speciálních léčbách dle aktuální domluvy s lékařem.